onsdag 16 mars 2011

Telescope

Jag kunde nog inte haft en mycket bättre ledig dag. Eller, det är klart att jag kunde haft men jag känner mig riktigt nöjd med dagen ändå. Började dagen med att ligga kvar i sängen och kolla på ett avsnitt One Tree Hill - jag vet, det är det enda jag gör - innan jag drog mig upp ur sängen och åt frukost framför TVn. Pappa var kvar hemma fortfarande för att senare åka till Trollhättan och jobba. Efter att jag borstat tänderna satte jag igång ytterligare ett avsnitt av världens finaste serie som börjar dra sig mot sitt slut och satt och grät en stund. Pappa hörde mig nerifrån och kom upp och undrade vad det var jag grät för. Jag skrattade lite åt det när han kom upp.

Till nästa avsnitt skar jag ner en ganska stor mängd med frukt; äpple, päron, banan och ananas. Jag skulle nog ganska lätt kunna vänja mig vid att äta det regelbundet istället för godis. Bara att man måste ha tillgång till en skalare jämt men vafasen. Det var mumsigt!

Jag var på väg ut på Christians balkong för att läsa lite innan jag kände att det blåste ganska kallt där uppe. Istället tog jag datorn med mig ner, ställde den på köksbordet och tog en promenad. Det blåste ganska rejält men solen var härlig och fåglarna pratade med varandra över trädkronorna. När jag kom in igen värmde jag maten som var över igår. Jag fick tvinga i mig potatisen som var fruktansvärt torr, men kycklingburgaren var lika god som igår. Det är absolut något vi måste äta fler gånger! Mums.

Efter ytterligare två avsnitt One Tree Hill sitter jag nu här och väntar på att klockan ska bli halv tre (om 25 minuter) så jag kan dra mig ner mot busstationen och hoppa på bussen mot stan. Där ska jag bort till Sportlife för att göra min kropp lite glad genom att träna styrketräning först och sedan en halvtimmes Indoor Walking. Det kommer nog faktiskt göra dagen komplett att tränga in lite träning och sedan förhoppningsvis komma hem till en varm dusch och färdiglagad mat, som idag ska lagas av pappa. Tror minsann det var korvstroganoff och pasta som stod på menyn idag.

Imorgon är det redan torsdag. Sedan är det fredag. Det kan inte vara sant. Snart är mars över. Snart är det april. Snart är det vår på riktigt! Om lite drygt tre månader får vi sommarlov. Om mindre än fyra månader fyller jag arton och innan dess är det många andra som fyller och ska firas. Det här året kommer springa förbi i hundra kilometer i timmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar