lördag 12 mars 2011

Och så var det lördag med

Fredagens fest kan ha varit en av de bästa någonsin! Inget bråk, inga däckade idioter och en jäkla massa dans och sång. Jag hade grymt kul, trots det jag såg innan vi anlände till festen. Skrattade åt nyfunna vänner och dansade i flera timmar. Lampan Emilias pappa fixat var helt otrolig och gjorde rummet till ett disco. Utan tvekan helt fantastiskt! Jag blev trött runt halv ett men jag, Ellen, Frida och Pyttan gick inte förrän strax innan två. Jag och Ellen gick till McDonalds innan vi gick hem och somnade strax innan tre. Jag sov inte mycket och gick upp redan vid nio för att ta bussen klockan tio. Ellen sov fortfarande när jag gick men hon visste att jag skulle vara borta när hon vaknade så jag smög bara ut ur huset. Jag andades så mycket jag kunde på den lilla biten till stationen och försökte få bort tyngden från huvudet. Ingen baksmälla alltså, endast trötthet. Åkte bussen, gick hem, åt frukost och borstade tänderna. Lade mig sedan till rätta under täcket och kollade på ett avsnitt One Tree Hill innan jag stängde datorn för att försöka sova. Det tog en stund tack vare allt oljud i huset men någon gång runt tolv somnade jag iallafall och vaknade kvart i två. Då kändes det som att hela världen var upp och ner, jag kände mig sjuk och tänkte att jag kommer aldrig orka kvällen. Åt väldigt lite av maten mamma sparat åt mig och gick sedan ut på en promenad med henne på en timme eller så. Kände mig fortfarande inte helt hemma i huvudet men gick sedan in i duschen, rakade benen och när jag steg ut kände jag mig som en ny människa och kunde sjunga med i musiken igen. Drack en kopp kaffe och nu sitter jag här, i mjukisbyxor och linne, och ska börja packa ner mina saker för kvällen/natten. Det blir till att övningsköra till Moa, och även en sväng inne i stan innan. Jag hoppas på en lika rolig kväll, dock kanske inte lika sen. Jag känner mig lite som en gammal tant som inte orkar festa, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar