torsdag 24 mars 2011

Effektiv

De dagar när man kommer hem tidigt från skolan är nog de dagar man får mest gjort. Man har tagit sig upp ur sängen och gjort allt det där på morgonen som man behöver för att känna sig pigg. När man ändå varit i skolan och arbetat några timmar kan man lika gärna fortsätta när mna kommer hem. Jag har hunnit läsa sidorna i svenskaboken vi skulle läst till imorgon, vikt den torra tvätten som hängde i källaren och slängt i en ny i maskinen och skrivit ut orden vi ska ha prov på imorgon. Nu borde jag sätta igång med att jobba på engelskaprojektet vi ska ha gjort en planering för till imorgon men jag tar och gör det när jag kommer tillbaka från värdcentralen istället, och så självklart plugga på orden med. Det känns lite konstigt att säga det, har aldrig pluggat på svenskaord innan och har alltid fått IG på proven - mest för att jag inte orkar bry mig. Nu ska jag dock sätta mig och plugga in ett hundratal ord och se till att få godkänt imorgon. Jag känner mig effektiv trots att ögonen drar ihop sig och näsan killar.

Termometern visar 11,6 grader. I skuggan. Dock är solen inte framme så mycket som jag önskar att den vore, det är disigt och det blåser. Hade det inte varit så hade jag antagligen satt mig ute i lä och läst på orden, men det lockar inte. Jag längtar till den dagen då solen får vara framme utan att vinden ska komma och förstöra värmen, när man inte behöver ha jacka på sig när man sitter ute och kanske till och med tunnare kläder. Det är inte långt kvar nu, känns det som tills man hör på TVn att det ska snöa på söndag. Fuck it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar