onsdag 23 mars 2011

Onsdag

Att hoppa över allergitabletten en dag räckte tydligen för att hela huvudet skulle tjockna till. Ögonen svider och näsan är tätare än den brukar. Dessutom gör huvudet ont. Förbaskade jäkla allergi. Men imorgon ska jag iallafall få kollat upp vad det är jag är allergisk mot, förhoppningsvis.

Igår var en allmänt jobbig dag. Inte i skolan, där gjorde jag ingen nytta alls. Jag gick fram och tillbaka i mediahuset och tittade på vad alla andra gjorde, mellan åtta och tio över två. Himla spännande. Men på de timmarna hann vi ha klassmöte utan lärare där vi kom överens om att det måste göras förändringar på media om vi överhuvudtaget ska kunna komma någonstans efter gymnasiet. Vi åt Moas mumsiga bullar och nickade till allt Emilia stod framför oss och sa. Här måste hända något!

Jag tog halv tre bussen hem och från och med att jag kom hem till att jag gick och lade mig gjorde jag absolut ingenting, förutom att sitta vid matbordet i över en timme och prata med mina föräldrar om samma sak som vi pratade om på vårt klassmöte tidigare. De kom med bättre förslag än de vi tänkt oss innan och jag meddelade både Emilia och Moa om dessa. Förhoppningsvis kan det hända någonting så att vi slipper gå runt med ångest för valet av utbildning vi gjorde i nian. Som att jag inte redan gjort det tiotusen gånger.

Jag lade mig innan nio och sov gott trots konstiga drömmar som jag inte förstod mig på. Himlen var otroligt vacker när jag vaknade och jag sörjde lite att min kamera inte fungerar. Dock är jag nästan säker på att jag kommer få en Nikon D3100 i födelsedagspresent i sommar, men det är ju ett tag kvar. Det enda jag egentligen kräver är att jag har den tills jag åker till London har jag ingen kamera där kommer jag dö.

Idag är det redan onsdag och radio står på schemat hela dagen. Det lockar inte alls. Radio är tråkigt, onsdagar är tråkiga. Kanske kan den här dagen spenderas en del ute i solen och på så sätt bli snäppet bättre. Ikväll väntar ett Indoor walking-pass på Sportlife. Imorgon är det redan torsdag igen som för min del kommer vara väldigt kort. Det blir att åka till skolan, vara där från åtta och hem igen vid tio då jag ska vara hos vårdcentralen tjugo i två och ändå inte hinner vara med på idrotten. Ganska skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar