måndag 28 mars 2011

I may be bad, but I'm perfectly good at it

Irritationen la sig under dagen, även om jag hade rätt när det gällde religionen. Den var inställd och alla som rullade in fick samma ansiktsuttryck när vi berättade för dem att de kunde kommit en timme senare. Jag var ganska irriterad själv eftersom jag hade kunnat sova två timmar längre än jag fick göra, men det gjorde mig lite gladare att alla andra kände likadant som mig. Skadeglädje. Vi fick iallafall börjat våran kommande lektion fyrtio minuter tidigare och på så sätt även sluta fyrtio minuter tidigare. Tjugo i elva lämnade vi skolan för lunchfika på Sally's. Jag glädjehoppade lite innuti när jag kunde dricka en laktosfri latte utan att få ont i magen. Tack Gud för laktosfria produkter.

När klockan blev strax efter hald två skildes jag åt med Moa och tog tvåbussen hem, endast för att äta youghurt med banan och frusna bär - vilket för övrigt kan vara det godaste just nu - och sedan åka tillbaka till stan och träna. Alltså ett tidsfördriv sådär. Vad skulle jag gjort ensam i stan i två och en halv timme? Nej, istället åkte jag en fullproppad buss med pratglada vänner vid namn Felicia och Johanna, och även några små roliga krabater på andra sidan gången.

Träningen idag kändes riktigt bra. Jag började med tio svettiga minuter på crosstrainern och tyngre vikt på styrkemaskinerna. Gjorde även 60-70 situps på boll innan jag och mamma tog plats på varsin crosstrainer. 45 minuter stod framför oss men jag pallade bara 35. Dock väldigt effektiva sådana. Så ja, jag är nöjd med dagens pass efter min latvecka förra veckan. Nu kör vi på riktigt igen!

Klockan är redan kvart i nio. Jag brukar näst intill ligga i sängen nu. Vad händer med timmarna egentligen? Jag fattar inte var de tar vägen. Jag känner mig inte ett dugg trött även om det var otroligt segt att gå upp imorses. Kanske om jag lägger mig och läser Into the wild en stund, men den är lite för djup för att läsa på kvällen. Hm. Religionsboken ligger bredvid mig. Den borde man kanske också ägna lite tid åt. Äh. Jag gör det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar