tisdag 15 mars 2011

I walk the line

Dagar som den här får mig att börja gråta lite, fast samtidigt höjs energin ganska rejält av att solen skiner. Jag har gått omkring med huvudvärk större delen av dagen och bara längtat hem till min säng. När magen dessutom skriker efter något som mättar men inte vill ta emot i princip någonting utan att göra uppror, då tyngs allting ner ytterligare en del. Jag har alltid haft problem med extrema sötsug, speciellt den där veckan i månaden då hela kroppen bara gör tvärtemot vad den brukar göra, men nu är det plötsligt ännu större. Kanske är det för att jag vet att jag inte kan äta det, ett sätt för kroppen att retas lite. Ännu en orsak till att jag verkligen måste stå emot, för att bevisa för mig själv att jag klarar det.

Under de första timmarna av dagen gick jag även omkring och funderade på hur jag skulle få ur mig att jag och hon skulle vara tvungna att sitta i skolan imorgon, på våran lediga dag, för att göra klart ett arbete i rörlig bild. Jag ville undvika det och kanske rent av glömma bort det för att slippa ta mig upp ur min mjuka säng imorgon bitti och åka till den nästan helt tomma skolan. När jag sedan blev inropad för att prata med Tommy och blev tillsagd att stanna hemma under morgondagen kändes det lite lättare. Jag gick ut från rummet och kände mig väldigt lättad. Tack och lov för att det är över.

Jag åkte med mamma till ICA Maxi efter skolan. Vi handlade saker vi aldrig handlat förut inför en vecka med helt ny mat. Det var även meningen att vi skulle hitta något jag kan äta istället för att proppa i mig frukt dagarna i ända men det slutade med att vi stod och grälade bland färgglada smoothies och jag kände hur jag nästan började gråta. Hemska hormoner. Jag får istället stå ut med att äta bananer. I och för sig laddade jag på med päron och ananas idag med vilket fick det hela att kännas lite bättre. Även två små påsar med nötblandningar fick åka med hem, ett litet test sådär.

När vi kom hem var klockan redan kvart i sex och mamma ropade ner mig för att få hjälp med maten som idag bestod av kycklingburgare, klyftpotatis och grekisk-youghurt-mango-chutney-och-ingefära-dressing. Det blev faktiskt riktigt gott! Jag har nu även mat som jag kan äta imorgon till lunch då det blev ganska mycket över.

Kvällen har jag tänkt spendera med One Tree Hill och lite mer One Tree Hill. Kanske ta mig en morot att knapra på och sätta mig i soffan med mamma och pappa blir ett andra alternativ. Jag bryr mig inte så mycket, och jag kan vara uppe hur länge jag vill för imorgon är jag fri. Det har nog aldrig känts så skönt med en ledig dag mitt i veckan som det gör nu. Snart kommer det vara fredag igen, som denna veckan ska spenderas hemma med Moa och film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar