måndag 7 mars 2011

Annie Hall

Jag har en spänning i min tand. Det låter skumt, men så är det. När jag är stressad, vilket jag är nästan hela tiden, kommer jag ibland på mig själv med att sitta och pressa tungan mot en av mina framtänder vilket gör att det känns som att den sitter fel. Det känns liksom som att den sitter lite längre fram än de andra och jag har dessutom upptäckt att det är ett litet mellanrum mellan den tanden och den bredvid. Antagligen har det varit det i hela mitt liv utan att jag lagt märke till det, men det stör mig. Inte för att jag är ute efter att vara perfekt med perfekta tänder, utan för att det känns konstigt.

Jag får otroligt många symptom av stress. Det är nästan så det är pinsamt faktiskt, att man kan stressa upp sig så utan att egentligen ha något att göra. Jag stressar till och med för att jag gör ingenting, för att jag inte gör någon nytta på helgerna. Min mage är den del av mig som drabbats allra hårdast av allt det här. Jag har varit med om det ganska många gånger förut under flera år men aldrig riktigt försökt göra något åt det. Nu har det hållt i sig i flera veckor och varit allt ifrån små kramper till illamående. Jag har slutat dricka ren mjölk vilket jag hatar, för mjölk är det godaste jag vet. Jag dricker numera bara vatten, och Proviva juice till frukost om den inte tagit slut. Jag äter Activiayoughurt och knäckebröd. Egentligen finns det så mycket mer jag måste göra för att bli av med det här; sluta äta vitt bröd, sluta dricka kaffe, inte äta vitt bröd - men inte heller för mycket fibrer - inte äta för mycket socker. Listan fortsätter i all evighet, det finns nästan ingenting som går att äta. Kokt fisk och kokt potatis typ. Det bästa vore väl om jag kunde sluta stressa, men problemet blir ännu större när jag inte vet vad det är jag stressar för. Folk har föreslagit psykolog och terapi men jag tror inte på sånt. Hur ska jag kunna förklara för någon hur jag mår som inte vet ett skvatt om mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar