söndag 20 mars 2011

Beautiful dangerous

Och så var det söndag. Igen. Hur många veckor har det gått på det här året nu egentligen? Elva? De bara springer iväg. Nu skiner solen utanför fönstrena och snön smälter sakta men säkert. Våran baksida är fortfarande full med ett tjockt lager snö tack vare att solen inte kommer åt där. Det är nästan så jag önskar att det regnar någon dag snart så att det försvinner, mest för att baksidan är det jag ser när jag tittar ut genom mitt fönster. Eller så får jag bara låta bli att titta ut och gå direkt till andra sidan av huset där snön är borta och solen är varm.

Lördagen spenderades hemma och bara hemma. Såg klart alla tillgängliga OTH-avsnitt och blev lite deppig över hur det slutade. Nu måste jag vänta till 19 april för att kunna se nästa. Mer tid till att göra ingenting. Jag, mamma och pappa åt plockmat tills vi var mättare än mättast och kollade sedan på Körslaget. Jag tröttnade dock satte mig på övervåningen och kollade på Cash Cab istället. Hemskt underhållande program måste jag erkänna. När det var slut fanns det inte längre något kul att titta på så jag gick och lade mig, klockan tio.

Jag vaknade i ett iskallt rum tack vare att jag glömt sätta på elementet efter att jag vädrade mitt rum igår. Det var faktiskt skönt att sova i så kallt när man hade ett varmt täcke så jag klagar inte. Tänk när sommaren kommer och man ligger där och svettas som en gris för att det är så varmt under täcket, men att sova utan täcke är näst intill omöjligt. Någon månad till så kanske värmen blir lite mer övertaglig och man behöver inte gå runt med tjocka halsdukar och vinterjacka. Så jag längtar.

Snart ska jag dra mig iväg till 42ans varma atmosfär och jobba 9 timmar, eller 9 och en halv om man vill vara petig. Det lockar inte alls efter att Felicia sa hur mycket de hade att göra igår. Förhoppningsvis går timmarna iallafall fort då och eftersom jag jobbar med Vendela idag blir det ingen pina. Jag bestämde mig efter förra gången jag jobbade en söndag att jag skulle vara där tidigare än jag var då, det var stressigt att bara vara där en halvtimme innan vi öppnade när klockan var så mycket.

2 kommentarer:

  1. Åh Cash Cab. Såg du de två kvinliga taxichaufförerna som vann typ 900 pund! Åh herregud, hennes (deras?) skratt! De måste ju ha varit systrar. Eller så var de bara jävligt lika. hihih åh det var kul :P

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det såg jag ;) jag höll på att byta tack vare deras skratt :p

    SvaraRadera