torsdag 24 mars 2011

Medicin hit, medicin dit

Cetrizin, bricanyl, nasonex, lecrolyn. 611 kronor. Vilket monster allergin är, ondare och ondare för varje dag. Att doktorn jag fick komma till dessutom var totalt värdelös gjorde inte saken bättre. Jag hade nog inga förväntningar egentligen, jag vet att de på vårdcentralen inte är speciellt intresserade av att undersöka folk. Jag fick inte ta några prover men fick ändå recept på alla olika sorters medicin man bara kan få för att dämpa allergi. Jag är dock väldigt glad att jag fått mina egna mediciner och inte längre behöver ta av mammas. Så nu har jag ögondroppar, nässpray, luftrörsvidgande och allergitabletter.

Jag och mamma tog en promenad när vi kom hem från apoteket och affären. Jag hade ingen jacka på mig och det var inte så farligt kallt när man fick upp värmen. Jag satt på en liten bänk i solen en stund, bänken där man alltid måste spendera en liten stund varje vår. Tog en dusch och tvättade mitt äckliga hår innan jag gick ner för att göra våfflor. De blev otroligt frasiga och mumsiga med grädde och sylt på. Nog för att det inte är våffeldagen förrän imorgon men man får faktiskt fuska lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar