lördag 19 mars 2011

En fredagskväll i Sollebrunn

Mina ögon svider. Näsan rinner. Antingen så är det för att det städas i huset eller så är det allergi/förkylning. En sak är iallafall väldigt säker; det är irriterande.

Moa lämnade mig nyss. Hon åkte med mig och mamma hem från stan igår efter att mamma tränat och jag varit hos Martin och fixat Erics födelsedagspresent med Ellen och Carl-Fredrik; vilket tog väldigt mycket längre tid än jag hade tänkt, hela två timmar satt vi där. Men det var rätt trevligt så det gick an ändå. När vi kom hem satte mamma (och pappa?) igång med maten medan jag och Moa satt uppe i min säng och kollade kläder på H&Ms hemsida och lyssnade på musik. Till middag blev det ris och currygryta med kyckling. Vi blev fast vid matbordet i drygt en timme sedan gjorde jag och Moa iordning våran fruktsallad innan vi drog oss upp på övervåningen och startade Seven Pounds. Dock var jag så otroligt trött att så fort jag blundade så somnnade jag. Stackars Moa fick sitta och titta på filmen medan jag sov igenom nästan hela. I och för sig stängde vi av när jag vaknade igen och gick och lade oss utan att ha sett klart den. Det var längesedan jag var så trött. Men det var en fin fredagskväll ändå!

Vid halv nio imorses vaknade jag och såg ett par svarta ben på golvet nedanför. Vi blev kvar i sängen en stund innan vi åt frukost en lång stund och pratade hus med mamma. Tyvärr verkar det vara en del fel på utsidan av huset vi föll för i torsdags. Det är lite deprimerande eftersom vi gillade det så otroligt mycket invändigt.

Alldeles strax ska jag sätta igång och städa mitt rum. Det behövs nog, och vädra med för den delen (skriver jag mitt i nysandet). Har ingenting planerat alls denna lördag utan ska väl mest vara hemma och ta det lugnt. Kanske några OTH-avsnitt. Imorgon väntar en heldag med jobb.

Och så säger vi grattis till världens finaste Emma som fyller arton idag! Inte för att hon läser det här men hon förtjänar att vi nämnd ändå.

1 kommentar: