torsdag 17 mars 2011

Gånger 2

I några timmar till är det torsdag. Jag planerar att lägga mig så fort jag skrivit det här inlägget för mitt huvud är på väg att sprängas. Så ont gör det just nu. Innan det började har min dag varit näst intill fantastisk.

Jag vaknade till alarmet på mobilen och tänkte att det måste varit igång ett tag för det lät som att det precis var på gång att sätta sig på snooze. Jag gick upp, gjorde allt jag brukar göra på morgonen endast iklädd ett linne - inte för att drömma mig bort till sommaren även om man skulle kunna tro det - och åkte sedan bil med mamma till bussen. Jag tog alltså på mig mer kläder innan jag åkte.

Bussresan var lite obekväm och jag hade lite svårt att andas. Jag vet inte vad orsaken var men så fort jag kom av bussen gick det över så antagligen ingenting allvarligt. Dagen började med engelska som inte var så effektiv alls. Vi satt mest och larvade oss i datasalen tills lektionstiden var slut och vi placerade oss vid ett bord i cafeterian fram tills klockan blev kvart över tio och matsalen öppnade. Moa och jag bestämde oss när vi satt där att vi skulle gå en sväng till stan innan vi satte kursen mot Stures för bowling på idrotten. Jag var urdålig som vanligt, men det var kul ändå!

Efter det tog jag och Moa bussen till Pyttan för att äta pannkakor. Det var meningen att vi skulle vara många fler men de andra fick förhinder. Vi åt upp två satser pannkakor ändå och hade mycket trevligt fram tills mamma kom och hämtade oss och vi körde Moa till stationen. Vi åkte vidare och kollade lite bland husen i Nolby innan vi gick på första husvisningen. Vi gillade det trots att det var ganska litet och saknade garage, men vi hade ytterligare en visning framför oss. Vi hade lite för mycekt tid över så vi tog en sväng på Mio möbler och gick därifrån med nya dynor till klöksstolarna. När klockan blev sex klev vi in i andra huset för dagen och blev nog kära nästan med en gång. Vi var ensamma där med mäklaren och han pratade på, frågade hur gammal jag var och om jag visste vem hans barn var. Samtidigt vandrade vi omkring i det fantastiska huset och ooh-ade och aah-ade till varenda rum. Det var helt fantastiskt! Vi var kvar i tre kvart innan vi åkte hem för att överlägga med resten av familjen. De ska ju självklart få titta på det med och jag hoppas att de gillar det. Jag skulle verkligen kunna se oss bo där!

Nu blev det här ett väldigt kort och glädjelöst inlägg just för att mitt huvud är elakt. Jag ska gå och lägga mig. Imorgon är det fredag och då ska jag vara glad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar