torsdag 24 mars 2011

Allergiattack

Det här är en otroligt onödig dag egentligen. Vi har två lektioner, engelska och idrott. Jag ska bara vara med på den första eftersom jag ska till vårdcentralen och ändå inte hinner vara med på idrotten. Så jag spenderar två timmar i skolan idag. Att jag ens är här, jag förstår inte. Men vad gör man inte för att vara en av de med mest närvaro i klassen (heja dig och mig, Moa!)

Jag vaknade kvart över fem idag; en halvtimme tidigare än nödvändigt. Det kändes otroligt tungt men jag kunde inte somna om så jag låg där och vred på mig tills klockan blev kvart i sex. Tröttheten hänger över mig, huvudet väger ett ton och ögonen svider. Näsan kittlas och jag nyser ibland. Nu har det satt igång på riktigt, efter blåsten igår har väl varenda liten allergigrej i världen flugit iväg från var de än kommer ifrån och attackerar alla oss som lider av det. Tack och lov för att jag ska till vårdcentralen idag. Frågan är ju hur mycket dom kommer hjälpa mig. Jag vägrar gå runt såhär hela sommaren och nästan ända fram till vintern. Vägrar.

Igår kväll tog mamma av plasten av en ny H&M-katalog. Den stora vår/sommar-katalogen innehöll inte någonting jag fastnade för så jag minns inte att jag beställde någonting alls från den. Men den här däremot, oj så mycket fint! Jag satte mig direkt efter tacosmiddagen och skrev ner allt jag ville ha, det blev hela sju eller åtta olika plagg för sammanlagt 1000 kronor. Även om det är mycket pengar så kändes det bra, jag behöver nya kläder inför sommaren! Och det gick faktiskt inte att motstå någonting utav det jag beställde. Så antagligen kommer paketet någon gång i nästa vecka. Lycka på det!

Nu utbrast Moa "Har du hört Sandra Beijers röst?!" Nej, det har jag inte. Dags att rikta uppmärksamheten mot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar