torsdag 10 mars 2011

Oh, Tree Hill

Det är helt mörkt i mitt rum, om man bortser från ljuset från datorskärmen. Jag släckte lampan i fönstret och förberedde mig mentalt för att grina floder till One Tree Hill. Jag upptäckte dock att jag råkade hoppa över ett avsnitt så jag fick vänta ytterligare en stund innan det förmodligen sorgligaste avsnittet på säsong sju. Just när jag började undra vad som hänt med gamla fina One Tree Hill som fick en att gråta varenda vecka, så vände det igen. Jag har funderat på hur många år sedan det var jag började titta på det men kan inte riktigt räkna så långt. Det var otroligt många år sedan första säsongen visades på TV och jag och Johanna hamnade på det när vi satt i hennes gamla soffa uppe på deras övervåning. Sedan dess har jag varit som besatt. I och för sig började jag kolla från första början i somras, men jag har följt det som en dåre varje vecka när det gått på TV fram tills för drygt ett år sedan då jag började missa för mycket för att kunna hänga med. Det var lika bra att börja om från början. Inte nog med att karaktärerna är helt underbara - åtminstone de flesta - utan musiken är också så fin så man gråter ännu lite mer.

Imorgon är det fredag. Äntligen, skulle jag vilja säga, men det känns ganska meningslöst för veckan har bara försvunnit. Alla dagar har varit korta och i princip sysslolösa och det är bara en kvar. Kanske en av de som borde vara mest ambitiös då vi har fler lektioner på en och samma dag än någon annan dag, men så brukar inte bli fallet ändå. Vi gör ingenting. Någonsin. Typ. Vi slutar tio över tre, vilket är jobbigt sent för att vara en fredag, men jag är iallafall glad att jag kommer få åka bil med mamma hem och slippa gå genom alla sjöar på vägarna. Hemma blir det till att göra sig iordning för kvällen och ta det lite lugnt innan det blir in till stan igen för pizza med gosiga tjejer innan partyt sätter igång. För mig blir det dock en ganska lugn kväll utan alkohol då det ju faktiskt är fest redan på lördag kväll igen - som jag däremot kommer röja järnet på! Ja, helgen lär springa iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar