måndag 28 mars 2011

Sommartid kunde varit bättre

Jag är irriterad. Fruktansvärt trött och irriterad. Jag vet, jag är trött jämt, men idag är det brutalt. Förbannade jävla sommartid. Det enda positiva idag är att solen skiner en aning. Gatorna är hala igen, det låg en bil upp och ner i diket på vägen hit som fick mig att tänka på hur det skulle vara om det hade varit mammas bil vi åkt förbi. Katastrof. Panik. Förbannade jäkla måndag.

Det är tur att den här dagen är kort, mindre tur att den är ganska avgörande. Blir vi inte klara med Punkt idag så blir det väl ingenting förmodar jag. Tänk om våran religion är inställd, tänk om Britt-Marie inte är frisk än. Då är jag här i onödan. Men jag kommer åtminstone inte vara ensam om det. Om det nu skulle vara så. Vi har tre lektioner som blir som två. Tjugo över elva slutar vi. Jag undrar vad det är för mat idag.

Igår så jag och mamma på en film om en tjej i Texas som blev arresterad för något hon inte hade gjort. Den var baserad på en verklig händelse där tjejen som blev arresterad hjälpte tre män att stämma han som bestämde straffen för att han var razistisk. De lyckades. Det är sjukt att det finns ställen där det fortfarande är så. Hemska värld.

Vi ska måndagsfika idag. Måndagsfika kan vara den bästa fikan på hela veckan. Det är då man behöver den som mest och då den gör en som gladast, för att man har någonting att längta efter. Perfekt. Ellen kommer tillbaka idag med, skiten som varit i Spanien. Inte okej. Nu däckar jag på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar