söndag 27 mars 2011

En dröm

Jag drömde något obehagligt inatt. Extremt obehagligt faktiskt. Jorden höll på att gå under, jag var inte i samma land som mina föräldrar och jag försökte få kontakt med Moa via sms. Landet jag var i höll på att fyllas av vatten. Emilia och Emma var med, jag hade min mobil i fickan som ständigt var under vatten - men på något vis ändå klarade sig. Jag vet inte vart Moa var, jag var förtvivlad över det. Jag tappade min mobil i det djupa vattnet under mig precis när jag ringde mamma. Jag frågade Emilia om jag kunde låna hennes - som såg ut som Emmas - och slog numret till mammas jobb. "Dör du eller?" var det första hon sa när hon svarade. "Hej", sa jag och grät. Just då steg vattnet så hela rummet jag var i blev fyllt och precis innan jag vaknade tog jag tag om näsan för att hålla andan. Tack och lov att jag vaknade då. Känslan var obeskrivlig. Klockan på min mobil visade halv sex när jag vaknade och jag var rädd för att somna om. Det var som att jag fortfarande inte var säker på att det var en dröm utan kanske var mitt emellan att leva och dö. Vatten kommer från och med nu vara farligt för mig. Läskigt, skrämmande och dödande.

2 kommentarer:

  1. nej fy!!! Va fruktansvärt! sånt är så jäkla äckligt! Men du får inte vara rädd för vatten nu! Du mpste bada med mig i sommar ! gullunge

    SvaraRadera
  2. det var hemskt obehagligt. det löser sig nog, vattnet i sverige är inte så varmt ändå ;)

    SvaraRadera