fredag 1 april 2011

En fredag till

Känner mig halvt förmalad. Det skulle stå förlamad. Så trött är jag. När jag vaknade - klockan fem - hatade jag allt. Jag ville inte att klockan skulle gå mer, jag ville att tiden skulle stå still och att jag aldrig skulle behöva göra något annat än ligga i sängen. Allt tar emot idag. Tur att det är fredag. Dock en lång och seg fredag med bland annat religionsprov sista lektionen. Jag har i princip inte pluggat någonting, fråga mig inte varför för jag har inget vettigt svar. Varje gång jag har satt mig med böckerna har någonting annat kommit i vägen, som att diska all jävla disk för hand och laga mat. Ja, det var vad jag fick spendera min dag med igår eftersom våran skit till diskmaskin gick sönder och dessutom läckte vatten. Resten av familjen var på husvisning och utvecklingssamtal. Jag lyckades iallafall med maten.

Idag fyller min fina kusin år. Dock är hon flera tusen mil härifrån, närmare sagt Kalifornien, USA. De har förmodligen sommarvärme och inget regn. Nej, jag är inte alls avundsjuk.. När jag tänker på det inser jag hur sällan jag träffar henne egentligen. Hon kommer hit tre-fyra veckor varje sommar och för varje år som går får spenderar jag mindre och mindre tid med henne. Jag är lite rädd att hon ska komma mitt i mitt London-resande och jobbande i år, vilket är en ganska stor risk. Förhoppningsvis får jag mer tid med henne denna sommaren ändå eftersom jag kommer kunna gå ut lagligt och kanske följa med henne och Josefine när de går ut. Eller någonting. Självklart kommer hon kunna följa med mig och mina vänner ut också, om det finns någon tid till det. Stort grattis till henne iallafall!

Helgen ser ganska tom och tråkig ut. Åtminstone fredag och lördag. Det blir till att sitta hemma och göra ingenting, eller plugga. Ikväll tänker jag inte göra någonting ansträngande och gå och lägga mig tidigt. På söndag ska jag jobba några timmar, inte så många tack och lov; mellan tolv och sex. Dessutom är det Helen som är mitt sällskap så det kan inte bli så fel.

Jag förstår inte meningen med att lägga våran enda dag som är minsta lilla ansträngande på fredagar. Det är inte okej, den hade kunnat ligga på tisdag eller någon dag när man inte är desperat efter ledighet. Ugh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar