måndag 18 april 2011

Pengabrist och bilkörning

Det är typiskt att det är just när man inte har några pengar som man faktiskt behöver dem. Jag har bara en tusenlapp kvar av mina sparade pengar till London och börjar få lite ångest över det. Allting kostar så jäkla mycket pengar den här månaden. Jag ska klippa mig och färga håret, jag har beställt kläder från H&M (inte igen alltså, har inte betalt dem än bara) och bokat tågbiljett till Stockholm. Det här blir sammanlagt typ 3000 kronor. Ångest. Självklart tar allting slut nu med; linsvätska, fritidskort. Hur ska jag klara mig hela lovet utan pengar är frågan. Hm.

Idag styr vi mot Borås. En lunch på stan innan det ska köras bil på bilskolan för första gången. Konstigt nog känner jag mig inte så himla nervös just nu. Jag har lite svårt att andas och så där men det är sånt man bara får ignorera. Antagligen kommer jag inte kunna tänka på det under körningen ändå. Mamma ska med idag, vilket känns ganska bra så att vi har koll på allt. Imorgon däremot är det bara jag och Moa, men det ska väl gå bra det med.

Solen sken redan när jag gick upp idag, till skillnad mot vad den har gjort de andra varma dagarna det senaste. Underbart! Så idag ska jag trotsa vinden och ta kavaj istället för jacka, får se hur kall jag är när jag kommer hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar