onsdag 27 april 2011

Back to reality

Det känns som att det är måndag, men det är onsdag. Det är nog faktiskt en ganska bra känsla för VIPPS kommer det säga så är det helg igen! Onsdagar är i och för sig den långsammaste dagen på hela veckan men det funkar nog det med, sen är det bara torsdag - som är löjligt kort - och fredag kvar, som ska spenderas med fredagsfika och köpa det vi tittade ut häromdagen. Efter skolan idag kommer jag nog åka in till Göteborg och möta mamma, mest för att jag saknar Göteborg och det känns som att jag inte varit här på en evighet. Bara titta, inte köpa.

Jag kunde inte somna igår kväll. Klockan blev nog tolv innan jag somnade. Allt värkte, andningen var tung, halsen torr. Jag somnade till slut men vaknade vid kvart i tre igen. Tänkte, fan, nu kommer jag inte somna om igen, men det gjorde jag. Klockan ringde inte och jag vaknade tre minuter i sex.

Samma bussresa igen. Samma människor. Tunnare kläder, en cowboyhatt (!), vitsippor längs vägen och berget där jag och Moa spenderade en stund av våran måndag. Det var typ det jag snappade upp under bussresan. Tröttheten hänger över mig, jag vill inte vara här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar