onsdag 20 april 2011

I've got 99 problems, but that bitch ain't one

Jag har äntligen en ledig dag utan något som helst planerat. Mamma tyckte att jag skulle sätta mig ute och plugga teori och jag kanske följer det exemplet om ett tag, först ska jag sitta här i soffan tills jag tröttnar på det - bara för att jag kan det liksom. Det stör mig något hemskt att solen inte är framme idag när jag har tid att sola, jag är trött på att vara likblek.

Igår var vi i Borås igen, satt på en bänk i solen och åt lunch som vi tagit med oss hemifrån och tittade på folk vi aldrig sett förut. Vi gick en sväng på Indiska och H&M och satt i solen en stund till innan vi gick till bilskolan. Lektionen för min del gick inte så där jättebra, kanske var det nervositeten som gjorde att det blev så. Vi fick bokat oss på sommarens lektioner, eller åtminstone två om dagen de två veckorna vi planerat att bo där. Jag kommer ju behöva ta fler i augusti tack vare att de stänger precis när jag fyller år men de har jag inte planerat in än. Gunilla, som har hand om allt förutom körlektionerna på bilskolan, är väldigt trevlig och hjälpsam vilket känns bra.

Imorgon ska jag spendera några timmar hos frisören och se om jag har någon lust att gå till Sportlife efteråt och träna. Det lockar inte alls, jag har tappat lusten helt och hållet. När det är varmt och soligt ute lockar det ännu mindre, men det vet jag ju inte om det kommer vara imorgon. Enligt mamma - och tvn - skulle det bli regn imorgon och på fredag. Det gör inte mig så mycket eftersom jag ändå ska jobba. Snart är lovet slut och vi ska tillbaka till skolan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar