söndag 3 april 2011

Söndag

Klockan är tjugo i tio på söndag morgon och de flesta sover fortfarande. Dock inte i detta huset, här är vi uppe tidigt. Har ätit frukost och ska snart sätta igång med att ta på mig kläder och det som behövs för att spendera hela dagen på jobbet. Eller, inte hela dagen egentligen - bara sex timmar - men iallafall. Igår gjorde jag ingenting. Jag läste Into the wild, som fortfarande (efter nästan halva boken) bara handlar om hur folk såg på honom innan han dog. Det börjar bli smått långsamt. Jag övningskörde lite och såg på Körslaget med mamma och pappa efter att ha ätit gott kött och sallad till middag.

Det är alldeles genomgrått ute. Det regnar och är knappt ens ljust. Det deppar inte ner mig eftersom jag ändå ska stå och steka hamburgare inomhus. Jag hoppas att folk stannar hemma när det är sånt här väder, men det är aldrig bra att hoppas på sånt. Söndagar är inga bra jobbdagar.

Nästa vecka kommer bestå av mycket engelskaplugg och förhoppningsvis lyckade träningspass. Första passet är redan imorgon och jag hoppas på att klara det bättre än förra veckans. Det irriterar mig att jag misslyckades så rejält. Dessutom ska det väl rättas texter och skrivas engelskauppsats bland annat. Allt kommer på samma gång, såklart. Helgen ser iallafall ut att bli fin med en heldag i Göteborg på lördagen och kanske ett litet kalas på söndag. Det är en hel vecka kvar, men vi är ganska väl medvetna om att veckorna springer iväg. Häromdagen berättade Moa att det bara var 37 skoldagar kvar innan sommarlovet. Herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar