torsdag 28 april 2011

Vandring på g

Igår var jag i Göteborg, som sagt. Jag hade saknat Göteborg. Denna dag var det folk överallt och närmaste uteservering med sol var proppfull, men jag och mamma knödde oss ner där ändå. Jag åt surdegsbröd för vad jag kan minnas första gången. När vi fått energi av macka och kaffe gick vi till Lindex, Zara, Monki, H&M, Gina Tricot, Cubus och Indiska - det gamla vanliga i princip. Mamma fick med sig två tjocka påsar hem och jag ingenting. På Cubus hade de trettio procent på alla kläder, endast igår, så jag köpte Moas shorts åt henne. Eller rättare sagt så var det mamma som köpte dom. Jag blev lite avundsjuk på att mamma köpte så mycket kläder, för nästan allt hon fick med sig hem ville jag ha. Nästan. Nu är det alltså min tur att rota i hennes garderob istället för tvärtom.

På tåget hem pratade vi lite sommar, lite Italien (!), lite Paris. Ja, Paris. Dit vill vi åka, jättemycket. Det hade ju inte varit helt fel att tränga in det den här sommaren med, vilken hejdundrans sommar det skulle bli!

Väl hemma blev det en dusch, lite youghurt och det senaste One tree hill-avsnittet. Klockan hann bli tjugo i tio innan jag gick och lade mig och jag somnade nästan med en gång. Det behövde jag även om jag vaknade en gång vid tre. Förbannade jävla skit.

Idag står det vandring på schemat. I tre timmar och det har regnat under natten så det lär vara blött i skogen. Men det får väl gå det med, hellre det än att sitta och lyssna på vår gamla idrottslärares problem. Vi har laddat upp med kaffe och muffins och ska nog klara det i vilket fall. Hoppas jag..

1 kommentar:

  1. SV: Jajamen, det ska jag! :D Ska bli jättekul, och ja antagligen ses vi där då! :) Kram!

    SvaraRadera