onsdag 13 april 2011

El Stockholmo!

Jag är superexalterad! Idag har vi bokat tågbiljetter till Stockholm! Åh, vad jag verkligen längtar! Det blev en liten överraskning när vi fick höra vad fröken Frida skrivit till Moa igår kväll, nämligen att hon tänkte att vi kunde åka en sväng till Stockholm helgen innan vi slutar skolan. Just precis samma sak hade vi ju pratat om tidigare samma dag. Otroligt vilken telepati det måste finnas ibland. Det blir alltså jag, Moa, Pyttan och Frida. Ingen Ellen, hon sa nej idag. Jag vet inte riktigt varför, om jag ska vara ärlig. Kanske har hon annat för sig. Men i vilket fall hoppas jag på fint väder och en riktigt underbar dag som börjar redan fem över halv sex när tåget avgår från Alingsås. Tre timmars tågresa med X2000, tio timmar i Stockholm och hem tio över åtta på ett tåg i tre och en halv timme. Låter ju faktiskt inte så pjåkigt, eller vad säger ni?!

Jag blir bara mer glad över det här året hela tiden. Det kommer hända så mycket! Vi kommer göra så mycket och vara så glada hela tiden, för det kommer alltid finnas någon - eller något - att fira och något nytt att hitta på. Pengar känns nästan inte som något problem och skolan bara skjuts undan. Det kanske inte är så himla positivt dock, jag får lite ångest när Sarah står framför klassen och säger bestämt att vi som inte har gjort färdigt allting kommer få IG. Jag kände mig otroligt träffad just idag men jag vet inte vart jag ska få orken ifrån.

Imorgon är vi ledia från skolan för treorna har nationella prov. Dock ska jag plugga så mycket jag bara kan. Förmodligen stannar jag hemma till efter lunch någon gång och åker in till skolan då för att spela in radioprogram och kanske något annat. Jag får se hur jag gör med träningen imorgon, det gick skitdåligt idag igen och jag börjar tappa lusten. Trots fem flaskor vatten, två bananer och ett päron klarade jag inte ens av att påbörja Indoor walking-passet idag utan gick ut innan det ens började. Jag trodde att magen skulle vända sig ut och in så jag satt istället i en av fotöljerna vid receptionen och läste Alingsåstidningen i tjugo minuter. Förbannade mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar