torsdag 14 april 2011

Snabbt och effektivt

Jag känner mig effektiv idag. Snabb och effektiv. Jag åkte tidigt till skolan och var där strax före halv tio. Fick sitta och få Moas huvud lutat mot min axel en stund och trösta henne för att hon ska dra ut sin visdomstand, stackarn. Jag gick sen och satte mig i B-studion och spelade in mitt radioprogram om 1973, tog en snabb lunch med Moa i en nästan tom matsal, och satte mig sedan och spelade in Prinsessan på ärten. När klockan var strax efter elva lämnade jag studion och meddelade Tommy att jag var färdig. När jag satte mig för att fördröja tiden vid en dator kom jag på att Moa hade min mobil i sin väska och att hon befann sig på Hälsostudion. Som tur var satt Anna bredvid mig så jag fick låna hennes mobil och ringa Moa så hon fick möta mig och överlämna min mobil till mig. Sedan gick jag mot stationen och upptäckte i sista sekund att det gick en buss halv tolv så hoppade på den och åkte hem.

Sedan jag kom hem har jag skrivit lite mindre än en halv sida på min engelskauppsats - det går mycket fortare med mammas hjälp. Jag har ätit makaroner och köttbullar på altanen, tvättat två tvättar med kläder och vikt torr tvätt som hängde i källaren. Kom precis på att jag inte var färdig med det.

Jag tänkte försöka skriva min Gäst hos verkligheten-text nu och ta en paus från engelskan. Det känns bra att jag kommer ikapp med åtminstone smågrejerna, sen är det bara de jävliga videoprojekten kvar att ta igen, och så det som är kvar i de andra ämnena - men det är åtminstone ingenting jag ligger efter i.

Solen har skinit, det har regnat, det är tretton grader varmt ute. Vädret är lite konstigt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar