tisdag 12 april 2011

Lite drömmeri

Vi har helt okej bra planer. Planer som jag hoppas blir mer än bara prat och faktiskt händer på riktigt. Jag är riktigt uppspelt över det här. Det nästan pirrar lite i magen.

I förmiddags satt vi och letade fakta om varsin fotograf. Jag valde Albert Watson, en skotsk fotograf som har utställning på Fotografiska muséet i Göteborg just i detta nu. Ju mer jag studerade om honom och hans bilder, ju mer sugen blev jag på att dra dit och ta mig en kik. Så jag tog upp detta vid maten och det blev genast en diskussion om när vi skulle åka. Det skulle bli jag, Moa, Pyttan och Ellen. De gamla goa, nästan. För en stund sedan öppnade jag SJs hemsida för att kolla hur mycket det skulle kosta en av de dagarna vi hade tänkt och upptäckte att priset låg på endast 419 kronor per person fram och tillbaka. Jag hojtade till mig Moa som sedan gick och hämtade Pyttan. Diskussionerna blev allt vildare och nu är vi nog alla ganska uppe i varv av det här. Ellen har inte riktigt varit med för att hon hade hunnit gå hem, men vi bestämde att vi väntar tills imorgon; pratar med våra föräldrar (även om det för de andras skull inte är nödvändigt) och bestämmer oss. Är vi fortfarande lika uppe i varv och exalterade för det här imorgon så bokar vi på faktura. På pengafronten är det ju nämligen lite tajt just nu. Åh, vad jag vill ha något att se fram emot där i början av juni. En vecka innan vi slutar skolan, allt avklarat och ledighet. Värme, sol, bara ben och uteserveringar. Fiskmåsar över huvudet, människor av alla olika sorter och gatumusikanter i Gamla stan. Tänk vad underbart det hade varit att vara just där, just då.

Jag drömde mig bort lite, det ska jag erkänna..

Under eftermiddagen har vi gjort promotebilder vilket jag inte tänker gå in närmare på för det är ett så fruktansvärt tråkigt ämne. Om en halvtimme lite drygt kommer mamma och hämtar mig, för jag tänker inte gå bort till henne i det här vädret. Det pisseregnar. Då ska vi åka bort till Maxi där jag tydligen har date med Moa vid bröden där de kastar bröd i luften idag, för sånna som oss. Internskämt.

Imorgon är det onsdag och det är snart helg igen. Och lov! Herrejösses. Innan dess har vi ju dessutom en halvledig torsdag. Med halvledig menas att jag inte är ens i närheten av ledig tack vare att jag ligger efter. Ångest. Nä. Fan.

1 kommentar: