onsdag 6 april 2011

Indoor och engelska

Jag spenderade eftermiddagen/kvällen igår med att plugga engelska vid köksbordet, säga hejdå till Christian och äta mat med mamma och pappa. Christian sitter just nu i en bil på väg någonstans långt upp för att åka skidor. Detta med min gamla klasskompis Rasmus och en kille till vid namn Sebastian. Det är inte utan att det är skumt att min lillebror umgås med mina gamla klasskompisar; festar med dem och allt vad de kan hitta på. Skumt. Det är iallafall tyst och skönt i huset när han inte är hemma och han kommer inte tillbaka förrän på söndag kväll.

Det är onsdag igen. En hemsk, jävla onsdag, med regn och rusk. Vad hände med den fina våren? Jag är kanske inte jättedepp för att det är regn just idag eftersom vi ändå kommer spendera hela dagen inomhus för att planera novellfilm. Antar jag. Jag "glömde videokameran hemma" som jag skulle filmat med tills idag. Jag ska försöka få filmat i helgen, om det kan bli någorlunda väder.

Efter skolan idag ska jag träna, ensam. Mamma ska klippa sig så hon hinner inte, alltså blir det Indoor walking på egen hand idag. Det är kanske lite bra det. Ytterligare några kapitel engelska väntar väl efter det. En avstängd dator och plugg i köket.

En del har tydligen väldigt svårt att acceptera att livet inte är rättvist. Nu har det bara gått överstyr, efter att vi har gjort vad vi kan men inte lyckats men de envisas ändå med att fortsätta tjata. Det är fem veckor. Fem, sen slipper vi det ändå. Det är slöseri med tid för det kommer inte hjälpa med någonting. Att det sedan vänds mot mig personligen är bara ännu värre. Barnsligt är vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar