söndag 10 april 2011

Lite ändringar från ett soligt rum

Det var dags för lite färg såhär när våren har kommit och sommaren närmar sig med stormsteg. Bilderna är från förra sommaren, Picknickfestivalen och en kreativ dag bestående av gamla blommor och en vattenspruta.

Jag har spenderat nästan hela dagen utomhus med Into the wild och massa d-vitamin för att få lite färg på kinderna. Jag har inte vågat kolla om det gett något resultat men det kommer väl till kvällen. Det har grejats i trädgården och vi har ätit vår första måltid på altanen. Mormor lämnade oss alldeles nyss och jag väntar på att fröken Wingfors ska höra av sig. Hon åker iväg ikväll för att vara borta i två veckor på intensivkurs och då vill jag hinna träffa henne åtminstone en snabbis innan hon åker. Så det blir kanske en glass på förtan eller nåt, vad vet jag. Jag hoppas även p åatt hinna se Into the wild-filmen nu när Christian har kommit hem och kan ordna det åt mig. Sen så är det måndag imorgon igen och sista veckan innan påsklovet ska påbörjas.

Jag har varit försiktig med mina nya fina converse idag men ändå haft dem på mig nästan hela tiden. De är så fina! Och jag längtar tills jag får använda min nya väska. I och för sig kanske jag lika gärna kan använda den redan nu men det blir ännu mer spännaned om jag väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar