söndag 17 april 2011

De senaste dagarna

Vi har lov. Det är söndag. Klockan är kvart över sju och jag är vaken. Det är hemskt det här, att vakna ruskigt tidigt och inte kunna andas. Näsan och halsen känns som en barrskog och jag måste gå upp för att få lite luft. Så nu sitter jag här vid tvn och väntar på att resten av familjen ska vakna till liv.

I fredags fick jag någon sorts astmaanfall på engelskan. Jag fick ingen luft och hade ingenting jag kunde ta mot det. Så jag ringde mamma för att se om hon hade något, men nej. Hon ringde igen och frågade om hon skulle ringa till vårdcentralen så att jag fick komma dit - igen. Så hon gjorde det och jag fick en tid samma dag. Lite andningssvårigheter och en färdigskriven text senare hämtade mamma upp mig och vi fick komma till en annan doktor än den jag var hos sist, tack och lov. Han lyssnade och jag fick blåsa. Det var inte så bra, tydligen. Jag fick med mig ytterligare en inhalator och akutpiller ifall det skulle bli riktigt allvarligt. Dessutom skulle jag bli kallad ännu en gång för att göra spirometri. Äntligen.

Tillbaka till stan igen och återförenas med Moa och Pyttan för att äta innan bion. Lite prat och pillande på tågbiljetter som passande nog hade anlänt samma dag och så hoppade vi på bussen mot stan. Vi var där tidigt så vi satt och tittade på filmtrailers som spelades på tvn vid kassan. Water for Elephants vad fantastisk! Inte bara för att snyggingen Robert Pattinson var med, handlingen och djuren var helt otroliga med! Trots snorande och scitzofrena tanter så ja, det var grymt.

Igår var jag och jobbade heeeela dagen. Självklart vaknade jag onödigt tidigt, som jag alltid gör när jag vet att jag ska upp - och ja, alltid annars också. Dagen gick otroligt långsamt, det var inte många människor som dök upp under de elva timmar jag var där. Vi förväntade oss en rush på eftermiddagen men det kom ingen. Så vi gick mest fram och tillbaka hela dagen.

När jag kom hem satt mamma och pappa och åt så jag gjorde dem sällskap en stund innan jag gick upp för att duscha av mig stanken av gatukök. Det blev en stund i soffan men jag blev snabbt tröt och gick och lade mig.

Idag ska Moa och Pyttan komma hit och fika. Det var meningen att vi skulle fikat i stan men mamma kom på idén att dom ju faktiskt kan komma hit, så kostar det inga pengar. Ganska bra eftersom jag inte har några pengar att göra av med. Så jag ska baka kladdkaka tills dess och förhoppningsvis kommer solen fram så jag kan sitta ute tills dess.

Imorgon väntar första körlektionen på körskola. Jag är nervös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar