lördag 28 maj 2011

What are words

Internet har återgått till sitt fungerande tillstånd och allting känns lite lättare.

Veckan som gått har inte känts som någon riktig skolvecka. Ledig måndag, ganska sysslolös tisdag, värdelös onsdag, ledig torsdag och halv fredag. Kommande vecka kommer vara ännu mindre skolvecka, rättare sagt inte alls. Onsdag, torsdag och fredag är ledigt för hela skolan då det är student och kristi himmelfärd - som vi förövrigt ska spendera i Stockholm! Sedan ännu en ledig måndag som ska spenderas på picknickfestivalen. Lite jobb emellan där och ni har min helg. Känns helt okej faktiskt.

Igår kväll var vi hos Pyttan och åt pasta med skinka och champinjoner och vit chokladmousse med hallon. Mumsigt! Vi såg även 500 days of summer, mycket fin film. Vid halv tolv kom pappa och hämtade mig och jag slocknade ganska fort. Vaknade dock vid kvart över sex av att min dörr öppnade sig på grund av stormen som trängde sig in genom mitt öppna fönster, trodde att jag skulle till skolan och tänkte högt "vänta, vad är det för dag? Det är lördag", sedan slocknade jag igen.

Blåsten under natten har gett mig både nack- och huvudvärk. Dock är jag ganska glad över att vädret ser ut att bli ganska illa idag när jag ska spendera hela dagen på jobbet. Jag börjar inte förrän klockan ett så innan dess tänkte jag se om jag kan hitta Liza Marklunds Gömda nere i källaren. Under de dagarna vi inte hade något internet i huset läste jag ut en av hennes böcker på tolv timmar. Är ganska stolt faktiskt, haha.

Okej. För att inte deppa ner mig helt.
6 dagar till Stockholm. 13 dagar till sommarlov. 36 dagar till födelsedag. 59 dagar till London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar