söndag 15 maj 2011

Panik, absolut överrens

Vi hade en fin kväll hos Ellen igår med skratt, spel och galenskap. De tre tjejerna som hade druckit vin hos Pyttan dagen innan var trötta men de var på topp när vi väl kom igång. Vi spelade Absolut överrens och Panik tills klockan blev sådär halv elva och vi gick mot McDonalds för att hälsa på Frida som skulle jobba fram till småtimmarna. Stackarn. Mamma kom och hämtade mig runt elva, snäll som hon är, och vi lyssnade till Eurovision Song Contest på vägen hem. De pratade mest och jag höll på att somna. När vi kommit hem och jag stod med tandborsten i munnen ropade mamma från undervåningen att Sverige låg etta. Jag skrattade lite och sa "skojar du eller?" men nej, det gjorde hon inte. Dock verkar det som att Saade åkte ner några placeringar efter att vi hade gått och lagt oss och Azerbadjan tog förstaplatsen. Jag är inte insatt för fem öre och vet inte vilken låt det var, mer än att det var svenskar som hade skrivit den.

Idag ska jag, mamma och pappa (!) åka till Trollhättan. Jag har bestämt mig för att söka igenom varenda litet hörn i deras H&Mbutik för att försöka hitta de virkade shortsen. Jag har inga stora förväntningar, jag tror knappast att de finns någonstans och har de någon gång funnits så har de antagligen tagit slut för längesen. Men, det är värt ett försök! Jag ska spendera lite pengar idag, alltså. Det är kanske dumt, men jag känner ett behov. Jag är inte shopaholic alls, jag lovar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar