söndag 15 maj 2011

Några hundra kronor fattigare

Nu tillhör jag nog en av väldigt få svenskar som inte ska titta på VM-finalen i hockey. Istället har jag satt mig till rätta i soffan på övervåningen och tittar på finalen i Fenomen. Jag har aldrig sett det innan men har fastnat lite för det när jag sett reklamsnuttarna. Tydligen är det försent att se det nu dock, haha.

Trippen till Trollhättan i förmiddags var regnig och solig om vartannat. Eftersom pappa var med blev det ingen lång vistelse men jag fick med mig lite fint hem ändå. Ett par svarta shorts med hög midja är något jag har suktat efter ett tag och idag hittade jag de perfekta på Gina Tricot! Det går lite emot mina regler att köpa kläder där nu för tiden, men jag kunde inte stå emot. I samma butik köpte jag med mig en svart tubtop för 60 kr. Från Team Sportia fick jag med mig nya träningskläder för 200 kr, ett par byxor och ett linne. Riktigt bra kände jag! På H&M köpte jag två par strumpbyxor och en mascara på Kicks. Jag är lite avundsjuk på min mamma som köpte ett par himla fina skor, hade hon inte haft typ fyra storlekar mindre än mig hade jag snott dom från henne dagligen.

Imorgon ska vi tillbaka till skolan. Det känns nästan som att det är höst när det regnar såhär. Det känns olockande och totalt onödigt att gå till skolan. Min hals svider. Mina ögon svider. Jag vill helst bara ligga i sängen hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar