torsdag 12 maj 2011

Let's make it matter

Ibland blir det bara kaos. Det säger stopp i både huvudet och kroppen och allting slutar fungera. Till att börja med var jag idag i skolan två timmar för tidigt, eftersom våran engelskalärare inte sagt till oss att vi inte behövde komma på lektionen idag. Jag kunde legat kvar i sängen i två hela timmar till, men istället satt jag i en datasal proppfull med mina klasskamrater i två timmar. Inte för att klaga, men det sög.

Vid tio startade nationella proven, först och främst läsförståelse som jag tyckte var ganska lätt och blev klar en halvtimme innan tiden var slut. Vi hann gå och äta innan hörförståelsen skulle börja men det var inte mycket till mat; bara bröd med smör och ost på och lite gurka. Hörförståelsen gick åt fanders. Jag fattade knappt ens frågorna och gick därifrån ännu mer irriterad än tidigare. Gick från skolan utan att veta vart jag skulle och hamnade hos Eric. Tack gud för honom. Där fick jag spendera en dryg timme för att vänta på min buss och sov sedan hela vägen hem.

Jag vet inte var all trötthet kommer ifrån. Jag sover på nätterna och vaknar till och med innan klockan ringer, men är ändå helt slut. Det kan mycket väl bero på pollen men efter gårdagens oväder borde det ha regnat bort. Jag har mycket att göra, mycket annat än att till exempel sitta här och skriva ett blogginlägg som ingen bryr sig om, men jag orkar inte. Jag kommer antagligen avsluta andra året på gymnasiet med minst ett ig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar