fredag 20 maj 2011

En fredag sådär i maj

Jag måste faktiskt säga att gårdagen var ganska bra, även om engelskalektionen för det första var hemskt onödig då vi bara satt där och gjorde ingenting mer än lyssnade på några redovisningar. Det var för övrigt min sista engelskalektion ever. Slutade kanske inte engelska b på bästa sätt, är fruktansvärt missnöjd med de nationella proven. Jag har inte fått bara G på något i engelska sedan i typ.. aldrig. Så sjukt dåligt av mig så jag skäms.

Vi åt en snabb lunch bestående av pasta, kyckling, gurka och bröd med ost för min del. Därefter var det dags för kanotpaddling på idrotten. Vi fick göra allt själva, rulla ner kanoterna till ån och allt det där, men det var det värt. Det var riktigt mysigt att sitta där och paddla förbi alla fina hus i Sörhaga, trots att axlarna fick lida lite för det - vilket känns ganska rejält idag. När vi kom fram till vårat mål som var playan gick det dock utför en aning. Det blåste storm och det var fruktansvärt kallt. I och med att värmen hade slagit på ganska rejält när vi paddlade var det ingen som hade sådär jättemycket kläder på sig. Jag och Alice gömde oss under Johans tröja medan de andra spelade brännboll. Inte min sport.

Paddlingen tillbaka gick mycket fortare och vi var tillbaka i mediahuset vid tvåtiden. Därifrån tog jag sedan följe med Ellen en bit för att gå till Eric. En stor svart och en liten vit hund hälsade glatt på mig när jag kom in. Den lille var det sötaste jag någonsin sett! Det kändes som att hålla i ett levande gossedjur som kröp runt bland håret och slickade mig i ansiktet. Att sedan sitta på golvet och fajtas med stackars Nera om är så avundsjuk var inte riktigt lika roligt om att se lilla Gipsy hoppa runt på golvet.

Jag och Eric ägnade en stund till att prata religion innan tvn tog åt sig hela våran uppmärksamhet. Det blev lite fika med Amanda och Barbro och ännu lite mer tvtittande innan det blev dags för mig att åka hem. Jag kände att jag kunde religionen och sket i att plugga något mer under kvällen.

Om sådär en halvtimme ska jag dra mig ner till vårdcentralen för att göra spirometri. Inte en dag för tidigt. Jag har väl väntat i någon månad, eller ännu mer. Vidare till skolan för att ha religionsprov och ikväll ska jag, Pyttan, Emma och sådär 8000 andra fans titta och lyssna på Veronica Maggio på Liseberg. Det viktigaste är ju faktiskt att man hör. Min snälla vän Felicia har sagt ja till att hämta mig i Alingsås efteråt, med nytt körkort och allt. Ibland är det bra med vänner som har körkort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar