lördag 14 maj 2011

Say what you need to say

Jag har varit otroligt duktig idag! Jag planerade redan förra helgen att idag skulle jag rensa ur mina lådor i hyllorna och så blev fallet. Jag har gjort mig av med mer än hälften av allt som gömde sig i dem, varav det allra mesta var papper och gamla skrivblock som jag inte ville ha kvar. Alla dagböcker är kvar och andra nödvändigheter men jag är två lådor och fyra pappersförvarare (vet inte vad de kallas) fattigare. Det tog hela förmiddagen med en paus för kaffe och en för att kolla på bilder från första Thailandsresan 2002.

När dammsugningen satte igång och jag tog mig in under sängen upptäckte jag att ett av benen hade lossnat och vridigt sig. Tur att jag upptäckte det innan jag vaknade mitt i natten och märkte att jag låg på marken! Nu står sängen på långkant mitt i rummet så det ser inte alls speciellt städat ut men förhoppningsvis kan pappa fixa det snart.

Om en kvart ska jag dra mig ner till busstationen och åka till Moa. Där ska vi äta innan vi ska vidare till Ellen för att spendera kvällen på hennes veranda. Blir minsann en fin lördag det här! Och det är inte alls komplicerat att skriva med nymålade naglar, inte alls..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar