söndag 29 maj 2011

Hello sunshine


Jag vet inte hur bra det här syns men enligt yr.no ska temperaturerna i Alingsåstrakten höjas till upp emot trettio grader i slutet av nästa vecka! Det passar mig alldeles utmärkt, minst sagt. Lagom till Stockholm med, och ja jag har kollat att temperaturhöjningen även gäller där. Iiiih! Äntligen kommer sommaren tillbaka, lagom till sommarlovet.

När jag kom hem från jobbet strax före halv tio igår kväll hade mamma letat upp sina gamla Londonbilder från när hon var där som tjugoåring som opär. Det var lite som att titta på någon gammal film från åttiotalet med alla stora, krulliga frisyrer och kläder. Jag skulle inte nödvändigtvid säga fula kläder, modet från back then kommer ju tillbaka, men förhoppningsvis i en något bättre form. Mamma ska även hon iväg till Stockholm nästa helg, för att träffa några av sina vänner från de åren. Tänk när man gör sånt om trettio år.

Jag har lite cravings efter en onepiece. Det finns en i ljusgult på Gina Tricot som bara ropar på dig, förbannat att de ska vara så dyra. Dessutom vill jag ha onödigt mycket från Urban Outfitters, passande nog ska jag till en sådan butik för första gången på fredag - i Stockholm. Det där med pengar alltså, jag hade helst bara haft ett överflöd av det.

Om två veckor bär det av mot Borås för att bosätta sig i mormors lägenhet. Det är lite spännande och väldigt nervöst. Jag är lite osäker när det gäller min körskolelärare, han skrämmer mig lite. Förhoppningsvis blir det bättre, för det är ju inte speciellt trevligt att behöva dras med det två timmar om dagen i två veckor. Jag är lite rädd att mina nerver ska förstöra min hjärna. De två veckorna kommer verkligen vara krävande. Tur att jag inte ska direkt på att börja jobba efteråt.

Idag är det studentbal i stan. Jag hoppas både för min egen skull och allra mest för studenternas att det inte börjar regna. Fy vad tråkigt! Det är inte roligt att sitta och titta på alla fina människor när det regnar, men hur roligt är det att gå där när man har gjort sig finare än man någonsin kommer vara igen och så kommer regnet och förstör? Förhoppningsvis håller det sig borta åtminsone medan de väntar på att få komma in på hotellet.

Nu är jag sugen på frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar