tisdag 3 maj 2011

Det handlar om dig, det handlar om mig

Precis när vinterdepressionerna har lagt sig kommer vintern tillbaka, nästa i alla fall. På vägen till skolan tittade jag ut genom fönstret och såg någonting som flög med i vinden, antog att det var regn och glömde bort det tills jag tittade igen och såg att det var snö. Jag vet inte om jag blev så förvånad, när jag gick hemifrån och termometern stod på en och en halv minusgrad tänkte jag "ska det regna idag så blir det väl snö istället", men att det faktiskt började snöa var fruktansvärt deprimerande. Luften blir grå och man tappar hoppet om att sommaren är nära. Det är maj för fasen, vad är det här?

Ett långt samtal som höll på fram och tillbaka hela dagen. Jag satt och tänkte att de här orden kommer tappa sin mening, de kommer inte betyda det de egentligen betyder för att vi sliter ut dem så. Kanske är de redan utslitna, kanske är det därför de inte känns lika mycket. Men nu, nu känns de igen. Förvirringen tar över och lite glädje flätas in. Det här kommer göra mig galen och kommer sluta i katastrof eller precis tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar