torsdag 7 juli 2011

Thursday

Efter en god natts sömn försvann min migrän. Jag vaknade dock vid kvart över sju och kunde inte somna om. Så vid tjugo över åtta bestämde jag mig för att gå ut och gå. Christian hade gått till jobbet och mamma och pappa låg fortfarande kvar i sängen så jag smög ut med kameraväskan på axeln. Solen tittade fram lite sådär lagom mycket men det var fruktansvärt varmt ändå. Kvavt och äckligt. Jag plockade iallafall upp kameran och fotade utefter vägkanten. Det blev inget vidare, tyckte jag, och förbannade solen för att den inte var på samma humör som igår morse. De bästa bilderna fick jag tagit i slutet av promenaden; närbilder på en överblommar maskros-liknande stor grej. Det var alltså ingen maskros utan någon annan som såg ut som det men som var fem gånger så hög och dubbelt så stor fjunboll. Men det blev rätt häftigt ändå.



När jag kom hem stack mamma ut huvudet från deras sovrum och såg förvirrad ut. Hon hade inte hört att jag hade gått ut tidigare. Hon och pappa kom upp och vi åt frukost på altanen. Strax innan halv elva åkte jag och mamma till stan för att träna på gymmet där vi svettades som grisar båda två. Antingen så var ac:n ur funktion eller så tränade vi bara väldigt hårt, för så som vi svettades har vi nog aldrig svettats förut. Det kan även ha berott på den äckliga värmen utomhus.

Maten serverades när vi kom hem och efter det har jag bara duschat och klätt om inför kvällen. Jag ska åka om bara en timme så kanske borde ta och sätta igång och göra mig iordning. Första etappen är Pyttans hem där vi ska äta och förfesta lite. Sedan blir det tåget vidare till Göteborg för att gå till Sticky Fingers! Det ska bli himla kul, första gången på riktigt för min del. Jag känner mig lite mobbad som är yngst och aldrig har varit med förut, men det släpper väl sedan kanske. Hoppas jag.

Imorgon kommer Savanna, så då blir det en sväng till Gräfsnäs för att hälsa på henne. Hon brukar vara väldigt trött när hon kommer så det blir kanske bara några timmar. Ja, på lördag ska jag ju upp och jobba klockan halv nio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar