lördag 23 juli 2011

Osammanhängande, konstigt

Rastlös. Förväntansfull. Spänd. Nervös. Glad. Bubblig. Allt på samma gång. Jag kan inte riktigt skilja på känslorna som rullar omkring i mig.

Det är bara två dagar kvar, inte ens det. Det är den här dagen och morgondagen, sedan är dagen här. Dagen med stort D. London. Knäppt. Sinnessjukt. Jag har tittat på biljetten alldeles för många gånger för att försäkra mig om att datumen verkligen stämmer. Först idag fick vi klart för oss vart det är vi ska bo, inte alls där vi trodde men det blig nog bra ändå.

Jag försöker lägga fram ett logiskt "paket" med kläder men vet inte om jag har lyckats. Nästan allt är svart, eller tråkigt. Egentligen vill jag packa ner halv min garderob för att kunna välja vad jag vill ha samma dag, men det går ju inte. Rent fysiskt kanske det skulle gå så stor som min väska är, men nej. Det går inte för sig. Än så länge pryds min säng av två par shorts, tre linnen, två klänningar, ett par strumpbyxor och underkläder. Det låter väldigt mycket nu, kanske borde gå och plocka bort en del. Gah.

Pengar, karta, biljett och småförpackningar med munskölj, bodylotion och tandkräm. Kamera, laddare, adapter. Måste rensa minneskortet, ladda batteriet och fundera ut om jag ska ha med mig teleobjektivet eller inte. Kanske är det onödigt.

Ett svart block med hård pärm och två svarta bläckpennor. Där ska jag samla allt jag måste komma ihåg för att kunna skriva om våra dagar när vi kommer hem. Erbjudandet från Fuji kom alldeles perfekt tajmat, 50% rabatt på fotobok.

En räkning med mitt namn på kom till oss igår. Mobilräkning på nästan 600 spänn. Jag blev helt paff till en början, innan jag märkte att det var för två månader. Den får vänta till slutet av augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar