söndag 24 juli 2011

Sunday, the day before the day

Jag tror att jag har packat färdigt. Det känns som att jag har glömt något, men det är inget ovanligt. Man glömmer alltid något, förhoppningsvis ingenting viktigt denna gången. Ska gå igenom väskan en gång till innan vi åker. Ja, alltså, vi ska ut och äta middag med pappas sida av släkten som farmors väldigt sena födelsedagspresent. Ut till Skärhamn till någon restaurang som verkar koncentrera sig på fisk. Dock ringde vi och beställde entrecôte till mig, ingen av fiskrätterna lockade tillräckligt mycket.

Imorgon vid den här tiden är vi i London. Sitter kanske på tunnelbanan på väg från flygplatsen till Finsbury där vi ska bo. Eller så är vi redan där. Jag har ingen aning. Men vi är åtminstone i England och virrar runt. Det känns overkligt. Det kan knappast vara på riktigt. Jag tittade på biljetten förut där det står att bokningen skedde den 18 januari. Det är över ett halvår sedan. Fattar inte att det är så länge vi har väntat på det här, att vi bokade så himla långt i förväg. Då kändes det som att det var en evighet tills vi skulle åka, och nu är dagen här.

Det regnar ute men inne är det så varmt så jag vet inte vad. Det går knappast att ligga kvar i sängen när man vaknar på morgonen. I morses fick jag till och med panik och var tvungen att springa ner för att få frisk luft. Kanske är det oron som spökar i magen nu, resfeber och sådär.

Då ses vi på torsdag. Hejdåååå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar