fredag 8 juli 2011

Friday

Kvällen på Sticky igår var helgrym! Trots huvudvärk innan avfärd och lite osäkerhet så hade jag väldigt kul och jag är definitivt nöjd med min första riktiga utgång. Några xider ananas, sittande dans, falsksång och trevliga människor så hade man en toppenkväll. Dock stannade tåget på vägen hem när vi var som tröttast och bara ville hem. Men hem kom vi och jag, Moa och Frida satt uppe i Moas kök en stund innan vi gick och lade oss. Sista gången jag tittade på klockan var den tjugo över två.

Jag vaknade tidigt imorses men somnade om till nio. Då var vi uppe allihopa och åt frukost i köket och småpratade lite om kvällens händelser. Vi satt i Moas rum och tittade på kort, som jag visserligen redan tittat på noga flera gånger om. Vid elva lämnade vi Moas hus och åkte tåget till Alingsås där vi skildes åt för att jobba respektive åka hem. Jag åkte buss hem och när jag stigit av i Sollebrunn kom en tutande bil bakom mig, där var Christian bakom ratten och mamma bredvid. Så jag hoppade in och åkte med till Gräfsnäs och körde sedan hem.

Slumrade lite på soffan på altanen, åt makaroner och korvstroganoff och satt sedan i soffan och läste min usla bok fram tills det var dags att åka tillbaka till Gräfsnäs och hälsa amerikanerna välkomna. Det är konstigt att det känns som att jag träffade dem bara för någon vecka sedan även om det var nästan ett år sedan. En bamsekram från kusinen räckte för att det skulle kännas helt normalt att ha dem här. Det är lite tråkigt att jag inte kommer kunna träffa henne så mycket den här sommaren men förhoppningsvis kan jag tränga in det så mycket som det bara går.

Nu sitter jag och slötittar på Harry Potter-filmen som går på tv, funderar dock på att förflytta mig till soffan där nere istället där mamma och pappa ska titta på The Tourist. Inom inte alls för lång tid tänker jag gå och lägga mig för att hinna sova så mycket som möjligt innan jag alarmet går igång tjugo i åtta imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar