onsdag 13 juli 2011

Doo joo spiik sviidisj?

För några dagar sedan bestämde jag och Moa att kommande onsdag skulle vi spendera i Göteborg; kolla shors på H&M och äta lunch i Haga. Så sagt och gjort, det gjorde vi. Klockan halv tio imorses lämnade jag huset och åkte bussen till Alingsås. Moa hoppade som vanligt på tåget i Västra Bodarna och vi pratade högt och lättsamt om blandade saker på vägen mot Göteborg.

Jag hade lovat Moa att vi skulle ta det lugnt och gå långsamt så att hon skulle kunna bära sina supersnygga klackisar så det gjorde vi. Jag kände mig lite kort bredvid henne men krokade arm så fort vi lämnat tåget ändå. Vi ställde oss i den korta kön vid McDonalds för att köpa McFlurry men lämnade den nästan med en gång när vi märkte att de inte hade den vi ville ha. Så vi satte fart mot H&M istället. I lagom takt letade vi igenom undervåningens utbud efter det vi ville ha. Jag hade sedan innan tittat ut ett par shorts på hemsidan så letade som en galning efter dem, men hittade dem inte. Inte heller Moa hittade sina som hon tittat på tidigare.

Vi bestämde oss för att gå mot Kompassen och Monki men fastnade vid Cubus där en stickad tröja tog upp Moas uppmärksamhet. Den fanns i flera olika färger och vi provade en var, Moa valde den röda hon sett från utanför butiken och jag hittade den i beige. Vi gillade dom dock inte, men det kanske var lika bra det för de var inte så billiga.

Vi svängde av ytterligare en gång på väg på Monki, vid Topshop denna gången där det mesta är onödigt dyrt men ganska kul att titta på. Moa provade några grejer men blev inte nöjd så vi lämnade butiken, fortfarande tomhänta men lika glada för det. En till H&M-butik och sedan gick vi äntligen till Monki. Min mage kurrade men jag ignorerade den och provade två linnen som var med som klänningar. Jag köpte dem båda två och kände mig lite speciell, jag brukar vanligtvis inte köpa kläder på Monki utan bara titta och tycka att allt är fint. Moa köpte sig en marinblå jacka på 75%-rea - det kallade hon rea!

På vägen ut från butiken fick vi syn på två par shorts som låg vid kassan. Moa pekade och jag höll med, de såg väldigt snygga ut. Men, vi lämnade butiken och åkte språrvagnen mot Haga och Le Petit Café. Där beställde jag ceasarsallad och Moa en grillad macka med ost, pesto och soltorkade tomater.









Inredningen var helt fantastisk och mina bestick var aningens konstiga.






Och där satt vi ett tag, pratade London och skrev packningslista. Det känns helt absurt att vi snart ska åka. Det är inte ens två veckor kvar. Om två veckor är vi inne på våran sista kväll där. Hur kan det vara möjligt? När vi bokade resan var det snö och iskallt ute.


Vi skrattade lite åt uttalsguiden som fanns i den lilla Londonboken jag hade med mig. Men den var ganska praktisk, boken alltså, och vi kunde titta ut lite vart saker låg. Inte för att kartor säger oss någonting men det var ändå kul att läsa lite om de olika sakerna och vi bestämde oss för en sak: vi ska inte tro att vi hinner göra allt, utan vi ska ta det lugnt och göra det vi hinner. Och ännu en sak, att första dagen ska vi åka dubbeldäckare och sitta på övervåningen och se allt. På kvällen ska vi sitta på en pub, dricka öl och planera lite mer hur dagarna ska se ut. Hur vi än gör, så känner jag på mig att vi kommer lyckas.




Vi lämnade Haga och jag hade bestämt mig för att gå tillbaka till Monki och prova de svarta shortsen som legat vid kassan. På så sätt blev det även så att Moa provade sina i samma modell, fast jeansfärgade. Mina satt alldeles perfekt och jag hade nästan bestämt mig redan innan jag tog på mig dem att jag skulle ha dem. Så ja, så blev det! De perfekta svarta jeansshortsen ligger nu i min garderob och väntar på att få användas. Moa köpte sina efter många om och men och jag tror att hon kommer vara nöjd när on använt dem några gånger. De satt riktigt snyggt på henne.

Vi var nu sugna på den där McFlurryn vi hoppat över tidigare på dagen men fick slopa idén igen när vi såg kön på McDonalds. Istället gick vi mot tågstationen och väntade på att tågets dörrar skulle öppnas. På vägen hem lyssnade vi på musik från min iPhone och planerade fredagskvällen med Pyttan och Frida. Det väntas en lugn kväll på Åkanten.

Nu ska jag äta tacos som jag och min bror har gjort - tillsammans. Ser man på, ser man på. Imorgon jobbar jag sista gången innan jag har två veckors ledigt.

2 kommentarer:

  1. Fiiiiiiiiiiiiin dag :D och du... jag tycker faktiskt jättemycket om mina shorts ;) Tack för dagen vännen <3

    SvaraRadera
  2. men vad de tdär fiket såg mysigt ut, dit msåte jag gå

    SvaraRadera