måndag 18 juli 2011

Monday

Det är måndag, vilket betyder endast en vecka kvar till London. Hur sjukt är det inte? Om en vecka är vi faktiskt där, sitter kanske och äter lunch någonstans. Åh, herrejösses.

I helgen har jag egentligen inte gjort sådär jättemycket. Lördagen spenderade jag på altanen med att läsa min bok. Konstigt att jag faktiskt har fastnat i den så när den handlar om mode, något jag inte är speciellt intresserad av alls. Men den flyter på och jag är snart i mitten av den. Igår tog jag och mamma en sväng till Allum. Jag fick köra och det finns ingenting som skrämmer mig så mycket som att köra på motorväg. Det går så fort, speciellt efter att man kört närmare en timme på 50 eller 70-vägar. Dessutom regnade det och det var svårt att se vad det stod på skyltarna, men det gick hyffsat bra och vi kom fram till slut.

Jag hade egentligen bara planerat att köpa ett par jeans, eftersom mina andra par gick sönder för x antal veckor sedan. Så vi gick in på JC där det var stora reahögar med just jeans i halva lokalen. Självklart var det svårt att hitta min storlek, speciellt när jag inte har koll på vad jag har för storlek. Men jag tog med mig ett par stycken in i provrummet och fastnade för det sista paret jag provade, som hade kostat 1200 kronor men nu var 50 % rea på. Jag kikade runt lite snabbt bland de andra sakerna och hittade en urfin stickad tröja som jag noppade åt mig, även om den kostade 300 kronor. Där flög alltså nästan 900 kronor iväg.

Vi gick till Gina Tricot, där ytterligare 300 kronor försvann på småplock. Och bara några sekunder efter att vi lämnat butiken spottade jag ett par ursnygga skor i en butik som jag bara var tvungen att prova. Dock fanns de inte i min storlek så jag gjorde en vild chansning och försökte få på mig ett par 39or. Förgäves, jag fick inte ens ner tårna. Mamma provade dem men hon köpte dem inte, tack och lov - jag hade varit sur för det länge. Jag provade några andra par, även skoaffären hade rea så varför inte. Mamma hittade ett par bruna stövletter som hon fick mig att prova och vipps så var jag kär igen! Färgen var fantastisk och de satt faktiskt riktigt bra. Det skulle gå att stoppa i jeansen när det blir kallade och även att ha dem till bara ben när sensommaren kommer. Så ja, där rök 450 kronor till, men mamma övertalade mig om att jag kommer använda dem intensivt och jag höll med. De var ett kap!

Efter en sväng inne på ICA Maxi åkte vi mot Västra Bodarna, där Moa och Pyttan väntade på mig, lika hungriga som jag. Jag låg i hundratio hela vägen och gled förbi bil efter bil på motorvägen. Det kändes mycket bättre denna gången. Klockan hade hunnit bli halv tre innan jag kom fram till VB och vi kom igång med den planerade maten; stuvade makaroner och falukorv. Vi vräkte i oss det och lade oss sedan i Moas soffa för att titta på Lejonkungen.

Vi bakade smulpaj gånger tre och åt den med vaniljsås till nästa film som jag inte minns vad den hette. Jo, The boat that rocked. Kanske inte min typ av film men jag låg och busade med Kevin istället. Halv sju lämnade jag det mintgröna huset och gick mot tågstationen. Åkte tåg och buss hem, kom hem vid halv åtta och åt sedan varma mackor med mamma på altanen. Pratade privata saker. Vid tio över nio rusade jag upp till TVn för att titta på Systrar i jeans.

Jag fascinerades av den grekiska kulturen i filmen och kom på att jag faktiskt kände igen mig. Jag har ju varit där! Filmen är inspelad på Santorini, där jag var förra sommaren. Jag kommer ihåg när jag såg den första Systrar i jeans filmen och suktade efter just den kulturen, med de vita husen och blåa dörrarna. Men jag hade inte ens tänkt på att jag faktiskt var där! Och att jag inte hade sett andra delen av filmen var bara konstigt, jag trodde verkligen att jag hade det.

Jag somnade till fina sms och vaknade illamående. Försökte få i mig två knäckebröd till frukost men det gick inget vidare. Tog mig närmare en och en halv timme. Tog en promenad när jag väl lyckats få i mig dom och mådde sedan mycket bättre. Duschade, tog på mig jeansshorts och min nya stickade tröja och gjorde teoriprov. Misslyckades. Sitter nu och väntar på att tiden ska gå så att jag får åka in och träffa min favorit. Saknar honom för mycket.

1 kommentar:

  1. SV: haha, man kan älska ett par skor även om de inte sitter på fötterna :') jättefina!

    SvaraRadera