lördag 30 juli 2011

London, dag 2

Tisdag morgon vaknade vi lagom tidigt och gick till serveringen för att prova på hotellets frukost. Den hade större utbud än vad vi trodde men inte tillräckligt för min del, så jag åt två rostade mackor och nöjde mig med det. Planerna för dagen var som sagt Notting Hill så vi gjorde oss iordning för att åka dit.






Vi strosade neråt på en gata jag inte minns namnet på och kollade på fina hus. Hamnade på ett café där vi åt cheesecake och kollade på våran enorma karta hur vi skulle gå för att hitta till Portobello road.



Vi fick gå hela vägen upp till tunnelbanestationen igen, förbi den och sedan ännu en bit innan vi hittade gatan. Vi hoppade in i första butik som lockade oss och provade klänningar i prickigt och blommigt. Jag fick med mig en blommig därifrån och vi gick vidare, bara en liten bit innan vi gick in i ännu en butik. Där köpte jag mig ett par skor i mörkbrunt fejkmocka och Moa en klänning hon passade alldeles utmärkt i.

Husen blev alltmer färglada ju längre ner vi kom och vi stannade för att fota nästan varenda byggnad vi passerade. Tänk att bo i ett rosa hus, med ett blått på ena sidan och ett grönt på andra. Fantastiskt. På vägen stannade vi för att titta på halsband som en man sålde och bestämde oss ganska fort för varsitt.











Vi kollade på nästan alla smågrejer som fanns att se, gick in i affärer som sträckte sig så långt att man kom ut på en annan gata och fascinerades av alla gamla saker som folk måste samlat på sig för att öppna sådanna affärer. Det var dock väldigt dyrt och det enda som fick följa med mig var en tygpåse och en mycket fin korthållare (som mitt fritidskort nu sitter så fint i). Vi gick hela vägen ner och hamnade sedan på en fantastisk pub där vi satte oss för att äta mat.

Det var lite stressigt så det tog ett tag innan vi fick vår mat men vi drack våra öl och cider under tiden och tittade på alla fina skor som passerade oss på vägen utanför under tiden. Dessutom var kvinnan bakom disken himla trevlig och frågade oss regelbundet så att allt var bra.



En ceasarsallad med kyckling och bacon för mig och fish and chips för Moa så var vi mätta och glada igen. Kanske lite för mätta till och med. Men vi hade ändå bestämt att vi skulle köpa med oss bär eller frukt och åka till Hyde park för att vila lite. Vädret var inte det bästa men vi gjorde iallafall så en stund innan det blev för kallt.









Blåbären var stora och likaså björnbären, men de smakade inte så mycket. Vi gillade det ändå.

Vi åkte hem och slöade på rummet i flera timmar innan vi bestämde oss för att gå till Subway och köpa oss något att äta. Det blev varsin macka med ost och kyckling som vi åt på rummet denna kväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar