lördag 2 juli 2011

Eighteen!!

Det är så mysigt att fylla år. Alla är glada och alla gratulerar så glatt när de ser en. Bara när jag och pappa var i affären och på lite andra ställen i Sollebrunn fick jag två otroligt glada gratulationer av Simon och Martina. Och sedan alla dessa grattis på Facebook. Även om jag vet att det inte är något speciellt att skriva grattis till någon där så känns det ändå ganska kul att nästan varje gång man öppnar datorn ha ett eller flera nya logginlägg att läsa. Några är längre än andra men det är lika kul att läsa dem i vilket fall.

Igår hade jag svårt att somna. Inte på grund av nervositet eller så, jag var bara inte trött. Jag låg och vred mig i sängen tills klockan var efter ett, innan dess hade jag hunnit få tre grattis-sms och några grattis på Facebook. Jag sov dåligt och det blev varmt i mitt rum tidigt på morgonen. Vid halv nio började det röra sig på nedervåningen och jag lade mig till rätta i sängen för att invänta familjen. Christian sjöng i grov stämma och resten skrattade bara, även jag började skratta och fortsatte tills Christian tog sista tonen i Ja må hon leva. De hade frukost med sig, en bukett blommor och ett stort paket. "Men jag skulle ju inte få något," sa jag men fick förklarat för mig att det var från Christian. Paketet var inslaget av en tjej i affären, sa Christian, som tyckte att han var för dålig på att slå in - haha. Det var tungt och innehöll ett kit med kaffekoppar och tillhörande fat. Jag tänker lägga upp bilder på detta imorgon, eftersom...

... mamma gick ut ur mitt rum och kom in med tre, mindre fint inslagna, paket till. Då förstod jag att de hade på något sätt fått hit min kamera till min födelsedag!! Jag sa "så kan ni ju inte göra" och "det måste ju kostat jättemycket" samtidigt som jag försiktigt tog bort det rosaröda pappret från det första, största paketet. I det var väskan fylld med kamera, uv-skydd, linser och andra småsaker. De andra två paketen innehöll ett stativ och ett rengöringskit. Jag började direkt peta på alla grejer och kände mig smått lyrisk. Dock kunde jag inte använda kameran direkt eftersom laddaren är amerikansk och inte går att koppla in i svenska uttag utan en adapter. Pappa sa att vi hade en sådan på verkstan och lovade att åka och hämta den.

Jag åt min frukost i sängen samtidigt som jag lugnt och försiktigt tittade igenom alla grejer. Jag startade kameran med hjälp av den lilla batteritiden som fanns i batteriet och testade några olika funktioner. Kameran och tillbehören fick sedan ligga och vila på min säng några timmar medan jag skar jordgubbar i bitar, svettades, duschade och åkte med pappa runt Sollebrunn för att handla bröd och försöka hitta den här adaptern. Den visade sig dock inte finnas men bra som min far är så fixade han det ändå! Så nu sitter batteriet och laddas inför kvällens användning.

Om tre kvart kommer väl gästerna börja trilla in och det ska bjudas på mat i mängder - vilket behövs för alla de människor som ska hit. Till efterrätt har jag ju bakat tre kladdkakor och till dem ska vi ha jordgubbar och grädde. Senare ikväll kommer Felicia förbi och hämtar mig, eller om hon kanske kommer hit en sväng innan det vet jag inte, och vi åker till Moa där mina fina vänner nu håller på och förbereder fest för mig. För lilla mig, vad har jag gjort för att förtjäna det?! Åh, de är så fina.

Jag kommer fota så mycket jag bara kan och komma upp med bilder imorgon, som är min sista semesterdag på ett tag. På måndag ska jag tillbaka till jobbet men det känns inte så jobbigt. På tisdag ska jag till tandläkaren och tänker sedan ta bussen till stan för att gå raka vägen till Teliabutiken och köpa mig en iPhone. Jag planerar långt i förväg, jag vet! Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar