onsdag 31 augusti 2011

Autumn leaves

Imorgon börjar första höstmånaden. September. Egentligen vill jag inte räkna den som höstmånad, men så är det ju. Det är dock en vanligtvis ganska fin månad, med oranga löv och utan den där sönderbitande kylan så fort man lämnar huset. I och för sig har det här landet svikit oss denna sommaren och inte riktigt gett oss det där varma vädret vi förjänade, så vem vet. Snön kan lika gärna komma i slutet av september i år. Nej, fy. Hemska tanke.

Självklart åker man på en rejäl förkylning så fort skolan börjar igen och får stanna hemma från skolan. Dock trotsar jag det helt och hållet idag och åker till skolan även om hela kroppen säger nej. En dag i soffan räckte för min del. De senaste två nätterna har jag vaknat flera gånger för att dricka vatten, gå på toa och få lite panik över att jag svettas ihjäl. Tack och lov var den här natten inte lika jävlig som förra.

En kort dag i skolan väntar idag, tio över elva till tio i två - då vi fortfarande inte har fått någon uppgift i foto B. Men lika bra det, så behöver inte min kropp stå ut med en evighetsdag det första den gör.

Jag sitter framför TVn och tittar på MTV. Där har de "Best of 2008"-tema och det är inte utan att man förundras över att de låtarna som spelas är så gamla. Disturbia med Rihanna till exempel. Det känns som det var igår jag satt med den på högsta volym och fascinerades över videon.

Nu pratar jag bara strunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar