fredag 5 augusti 2011

Friday, friday.. gotta get down on.. friday

De senaste dagarna har jag haft fullt upp, nästan iallafall. Med flera timmar jobb varje dag och med att umgås med de bästa jag vet. Igår jobbade jag mellan elva och sju, gick sedan hem och duschade innan Eric dök upp strax efter åtta. Vi slappade framför tvn och åt pannkakor med grädde och socker sedan dagen innan. "Härmed förklarar jag er Chuck och Larry" gick på tv och vi tittade klar på nästan hela innan han hämtades strax innan elva. Då gick jag och lade mig och somnade nästan direkt.

Imorses vaknade jag fem över åtta av att blåsan höll på att sprängas och dessutom regnade det ute så jag kände att det var lika bra att gå upp, stänga fönstret och gå på toa. Tog sedan med mig datorn och iphånen ner till tvn och satt där i några timmar. Vid tio försökte jag ringa och väcka Savanna men det tutade upptaget i alla möjliga telefoner. Tjugo över kom jag till slut fram och bad Annica väcka henne. Tio i tolv skulle vi åka bussen mot Alingsås och vidare till Göteborg.

Jag pluggade lite teori och tog sedan följe med bror min till bussen som även han skulle till Göteborg. Vi kom fram till Göteborg en stund efter ett, gick mot Nordstan men hittade faktiskt ingenting. Jag trodde att jag skulle vilja ha allt jag såg överallt men ingenting tog upp min uppmärksamhet tillräckligt mycket. Det enda mina tankar handlade om var de gröna conversen jag bestämt mig för att lägga pengar på efter att inte ha hittat dem i London.

Efter lunch på Lydia's återvände vi till Cubus där Savanna hittat ett par byxor tidigare och gick till alla Scorett affärer vi kunde hitta - vilket bara var två - och fick i den sista besked om att min skor skulle finnas i Alingsås i min storlek. Så jag frågade Savanna om hon var okej med att gå dit innan vi åkte hem - japp! Kvart i fyra tog vi tåget tillbaka till Alingsås och gick till Scorett på övervåningen i Storkenhuset där de fanns. Åh, jag provade dem och blev om möjligt ännu mer kär i dem än jag var innan. Så jag sa glatt till expiditen att jag skulle ha dem, när hon frågade hur de var på mig. Kramade påsen med den hårda kartonen på väg ner för rulltrappan. Nu är jag nöjd!


De är något ljusare egentligen, blixten gör att de se mörkare ut.
Men jag älskar dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar