söndag 28 augusti 2011

Jobbig söndag

Det hänger sjukdom över mig. Halsen svider och huvudet hänger inte med. Jag har spenderat hela dagen i soffan och gjort ingenting. Det känns rätt hopplöst med tanke på att man numera bara har två dagar i veckan att göra annat än tänka på skolan, men jag orkar inte röra mig. Mamma försökte få mig att plocka äpplen från marken förut men efter att ha gått upp och ner för trappan var jag helt slut och satte mig isället i soffan igen. Boken "Jag saknar dig, jag saknar dig" är väldigt speciell. Det finns inga talestreck någonstans och skrivsättet är väldigt barnsligt. Men det gör den ganska lättläst. Jag önskar jag kunde må bra så jag kunde åka iväg någonstans. Att jag överhuvudtaget orkade röra mig ur fläcken. Det är inte kul att må såhär och att dessutom veta att man imorgon ska tvinga sig upp ur sängen vid klockan sex och gå till skolan och börja dagen med två timmar psykologi. Allting bara känns onödigt jobbigt. Inte ens en hel skolvecka har gått och jag är redan fruktansvärt trött på att gå dit. Det känns bara fel. Och jag blir påmind om att jag har en hel kurs att ta igen, den värsta kursen av alla, vilket gör att mitt humlr sjunker ytterligare några steg neråt. Fan vad jag inte vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar