onsdag 10 augusti 2011

Wednesday

12 dagar kvar på sommarlovet. 5 jobbdagar. Denna dag jobbar jag mitt kortaste pass på hela sommaren, elva till sex. Ska bli så himla skönt, faktiskt. Jag behöver få tankarna på något annat än att köra bil för att få upp mitt självförtroende igen. Efter halv tre i måndags svävade jag på moln, efter att ha klarat teoriprovet - utan någon vidare marginal men ändå, jag klarade det! Det var en sådan lättnad att jag kom på mig själv med att hoppa fram och le onödigt mycket för mig själv. Dessutom belönade jag mig själv med att par nya skor jag hittade på Din Sko innan jag gjorde provet.

Efter igår känns allting lika hopplöst igen. Som att jag inte kommer klara det, som att jag aldrig kommer klara det. Igår kväll kunde jag inte tänka på annat än min körlärares ord och sov därför oroligt. Det kan även ha berott på det enorma åskovädret som lät som att världen skulle gå under. Jag vaknade vid tretiden av en jäkla smäll och satte mig upp i sängen. Visste inte om jag skulle gå upp och dra ut all elektronik överallt. Jag struntade i det men somnade inte om förrän en halvtimme senare.

Efter jobbet idag ska jag säga hejdå till min kusin som åker tillbaka till USA på torsdag. Det känns inte rätt att hon ska åka hem redan, har jag haft alldeles för lite tid att umgås med henne den här sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar