onsdag 24 augusti 2011

Två dagar och jag längtar redan efter ledighet

Det har börjat igen. Allvaret. Om man nu kan kalla det för allvar redan. Vi har egentligen inte gjort så mycket än. Börjat några nya kurser men en utav dem känns som den vi hade i ettan. Det har inte varit någon mardrömslång dag än, den första kommer kanske imorgon. Jag minns inte schemat. Idag går vi mellan tio över elva och tio i två. Inte ens tre timmar. Det känns lite löjligt. Dessutom har vi ingen lunchrast, upptäckte jag nyss. Fast det gör inte så mycket, jag blir inte hungrig längre. Fråga mig inte varför.

Jag längtar efter helgen. Kanske allra mest efter fredag. Även om det ska regna så tror jag att det kommer bli himla fint. Jag och min fina pojk ska till Göteborg och titta på Hoffmaestro och Timbuktu på Trädgårdföreningen. Jag är i hemlighet lite glad för att man inte får ha med sig kameran in, det betyder att Eric inte kommer ha fullt upp med att fota. Jag tror det kommer bli fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar