fredag 26 augusti 2011

Fredag

Igår var jag onödigt positiv till hela grejen. Jag tyckte nästan synd om dem som inte kommer ha foto detta året för att de missar personlighetsförändringen på vår lärare. Jag satt och tänkte att det kommer bli så himla bra, vi kommer lära oss massor utan att bli sönderkörda. Idag känner jag inte alls likadant. Efter att ha suttit i nästan en och en halv timme och bara väntat på att lektionen skulle börja är man ganska seg. Och att efter det försöka förstå sig på utrustning är inte det lättaste. Kanske blir det inte så himla bra.

Det är äntligen fredag. En lång sådan, men det är iallafall fredag och helg inom några timmar. Den här veckan har känts jobbigt lång, konstigt nog. Den var kort men kändes lång. Jag vet inte om det kan bero på att jag åkt hem varenda dag direkt efter skolan och sedan bara degat hemma, eller vad det kan vara. Enda dagen jag överhuvudtaget har rest mig från soffan vad igår, när vi var i Göteborg och tittade på The Ark på Liseberg. Jag kände mig inte så jättepepp när vi väl kom dit och åkte hem kvart över nio för att orka upp morgonen efter. Det skulle ju faktiskt ta mig enda till klockan elva innan jag var hemma.

Jag behöver äta, men jag vill inte äta. Jag har ingen matlust även om magen kurrar. Skolmaten lockar mig inte alls. Den är lika torr och äcklig som vanligt - som om man trodde att det skulle ske en förändring över sommaren..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar