torsdag 2 juni 2011

Mot huvudstaden!

Det känns som en evighet sedan vi satt i matsalen och diskuterade en resa till huvudstaden och bara någon dag senare bokade biljetter tidigt, tidigt på morgonen den 3 juni. Nu är dagen snart här och förberedelserna börjar tidigt idag. Det är helt sanslöst hur tiden kan gå så fort. Vid den här tiden imorgon sitter jag, Moa, Pyttan och Frida förmodligen någonstans i Stockholm och äter en liten lunch och vilar fötterna. Det känns inte verkligt.

Vid två idag ska vi vara på kalas hos kusin Victor där det bjuds på fika, innan dess ska vi alltså hinna äta lunch. Vid halv fem ska jag köra till Alingsås med mamma bredvid mig och kanske hämta upp Moa vid stationen efter lite övningskörning inne i stan. Vid halv sex är det meningen att vi ska vara hos Pyttan för att där äta pannkakorm, titta på någon mysig film och förbereda morgondagens frukost. Läggdags är ställt tidigt för att vi ska orka upp klockan fem imorgon biti.

Min gröna, underbara, oanvända väska ligger på sängen och väntar på att bli fylld med nödvädigheter inför morgondagen. Än så länge ligger plånbok - med 1100 kronor plus studiebidrag på kortet i - kamera, bok, hörlurar, ipren och två toffsar på sängen. Jag kommer behöva tänka över mitt klädval flera tusen gånger innan jag bestämmer mig för vad jag ska ha på mig. Enligt väderleksrapporterna ska det bli mellan 20 och 25 grader imorgon och inne i storstaden vet man ju själv vad det betyder; olidlig värme! Förhoppningsvis avlider vi inte helt och hållet. För.. tre år sedan måste det vara var jag och min mamma i Stockholm några dagar och även då var det otroligt varmt.

Stockholm är planerat att avnjutas på bästa sätt, genom ett besök på Fotografiska muséet - där Albert Watsons utsällning finns som jag knappt kan bärga mig för att få se! - shopping på bland annat Urban Outfitters, om nu pengarna räcker till det, parkhäng och middag på Friday's. "It's friday, friday, gotta get down on friday.."

Nu ska jag väl verkligen göra ett försök att komma på vad jag ska ha på mig. Jag hoppas på att min kamera kan samarbeta åtminstone under morgondagen så jag kan ta mycket bilder. Det här vill man ju föreviga!

1 kommentar:

  1. SV: Åh tack så jättemycket Elin! Tänk om jag skulle vinna, haha åh vad stört.. Hoppas kan man!

    SvaraRadera